Dags för söndagsfix!

Nu har älskling åkt hem.. saknar bubben redan :/
Nu är det dags o ladda för en ny vecka igen med skola o allt vad de är.
Blir alltid lite tjuvstart med pluggning nu o förbereda no-prov tills imorgon.
Sen tänker jag ta mig en riktigt lång dusch, känner mig sådär äckligt ofräsh :o
Blir hårinpackning, ansiktsmask o annat smått o gott.
Sen ska jag ta o se nån film o krypa ner och messa med gustav såklart o sedan somna in
o vänta på att klockan ringer imorgon..

Joo jag e skoltrött.
Får panik av skolan på sätt o vis..Vuxna klagar sådant på att man är trött o seg o sover.
Men är det så lustigt ?! För de första är de nu vi växer upp o ska hinna testa alla saker.
Festa ? Skaffa pojkvän ? Hålla kvar kompisar ? oo varför inte hur gammal mjöl smakar ?
Nej men ni förstår hur jag menar :) O då under den tiden när vi utvecklas som mest
Speciellt vi tjejer! Då ska man ha en skola över sig också o ska göra sina livs största beslut.
Man ska bestämma vad man ska jobba med o utbilda sig rent ut sagt.
Men det jag vill få ut var att man går till skolan o sen går hem.. men ändå kan man inte släppa de.
De är prov ? läxor ? inlämningar ? Man kommer aldrig ifrån de, skolan pågår dygnet runt rent ut sagt.
Det är väldigt stressande ibland.. som vuxna kan släppa de när dom kommer hem. Men inte vi..
Så de är ganska tufft att vara så kallad " tonåring" igentligen.. Så dumma är vi inte!
Vi klarar med ganska mycket så till alla vuxna..Kalla oss inte lata o dumma..
För de är inte så konstigt om ni tänker efter, vi har de allt inte lätt vi heller! // seppte
pussinuss (L)

Jaaaa.. ja ska duscha!

Kommentarer
Postat av: Bella,ung mamma

Fin blogg!!

2012-01-23 @ 08:43:09
URL: http://isabellenojd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback